Haber

Köy okulunu sıcak bir yuvaya dönüştürdü: Evde yaptığı çorbayı okuldaki sobada ısıtıp öğrencilerine içiriyor

Köy okulunu sıcak bir yuvaya dönüştürdü: Konutta yaptığı çorbayı okuldaki sobada ısıtıp öğrencilerine içiriyor

BİNGÖL Bingöl’ün bir köyünde 4 yıldır sınıf öğretmenliği yapan Erhan Köçer, kış aylarında öğrencilerinin üşümemesi için sabah erkenden gelerek sınıftaki sobayı yakıyor. Köçer ardından evde hazırlayıp getirdiği çorbayı soba üstünde ısıtıp sıcak sıcak öğrencilerine ikram ediyor.

Yaklaşık 15 yıldır sınıf öğretmeni olan Erhan Köçer (35), son 4 yıldır merkeze bağlı Çukurca Yeni Yerleşim İlkokulu’nda misyon yapıyor. Okuldaki sınıfı bir mesken üzere döşeyen Erhan öğretmen, kış aylarında öğrencilerinin üşümemesi için soba kurdu. Sabah erkenden okula gelip soba için odun kıran ve daha sonra sobayı yakan Erhan öğretmen, meskende hazırladığı çorbayı da öğrencilerinin içinin ısınması için ikram ediyor. Bölgede çetin geçen kış ayları nedeniyle birkaç yıldır bunu sistemli olarak yapan Erhan öğretmen, yaptığı davranışla da hem öğrencilerin hem de velilerin sevgisini kazandı.

Sobayı yakıp sınıfı hazırladıktan sonra öğrencilerini beklediğini söyleyen Erhan Köçer, bu halde öğrencilerin derslere daha müspet başladığını vurguladı.

Köçer, “Okulumuz, Bingöl’ün kırsalında yer alan bir köy okulu. Bilindiği üzere kışa girdik ve burada havalar soğuk, Ocak ve Şubat ayları daha soğuk geçiyor. Kış aylarında sabah okula geldiğimde evvel kovaları dolduruyorum, sonra sobayı hazırlayıp içeriyi ısıtıyorum ve öğrencilerimi o biçimde bekliyorum. Sabahları rutin haline getirdiğimiz bir etkinliğimiz var. Öğrenciler sınıfın içi sıcakken kendilerini rahat hissetmeleri için ve derse olumlu güç ile başlamaları için öğrencilerime çorba sunumu yapıyorum. Çorbamı hazırlayıp getirip, öğrencilere sıcak olarak sunuyorum. Sınıfın ortamıyla ısınan öğrenciler, çorbayla da ısınınca derse çok halde motive oluyor. Bu da bizim içimizi ısıtıyor ve derslerimize bu biçimde başlıyoruz” şeklinde konuştu.

Matematiği daha sevilebilir hale getirmek için oyun ve müzikle bir anlatım geliştiren Köçer, öğrencilerin daha başarılı olduğunu söyledi.

Köçer, “Özellikle ilkokulda, temel eğitimde matematiği sevilebilir hale getirmek için oyunlaştırıyoruz. Etkinliklerle yapıyoruz. Öğrenciyi işin büsbütün içine katıyoruz. İçine müzikte katıyoruz, öğrenciler oyun oynadığını sanıyor lakin aslında matematiği de öğrenmiş oluyor. Bu halde yapamam korkusu öğrenci üzerinde olmuyor. Oynarken, aktifliğe katılırken hem yapıyor hem de başarılı olduğunu görüyor ve sonraki öğrenmeleri tetikliyor” dedi.

Emekli olana kadar köy okullarında öğretmenlik yapmak istediğinin altını çizen Köçer, “Mesleğimde 15’inci yıla girdim ve 15 yıldır köy öğretmeniyim. İsteyerek, bilerek ve severek bu işi yapıyorum. Emekli olana kadar köylerde kalmayı düşünüyorum” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu